Regulamin

Niniejszy Regulamin wyznacza warunki korzystania z aplikacji Nooki.

Usługodawcą i właścicielem Systemu jest Nooki Sp. Z. O. O. z siedzibą w Krakowie, (dalej jako „Nooki” lub „Usługodawca”).

Wszelkie Usługi sprzątania możliwe do nabycia za pośrednictwem Aplikacji są świadczone przez profesjonalnych pracowników, zależnych i powiązanych z Usługodawcą, tj. Osoby.

  • Kontakt i sposób porozumiewania się z między Usługodawcą a Użytkownikiem:
  • mailowo: [email protected]
  • listownie: Rynek Główny 28, 31-010 Kraków
  • telefonicznie: +48 570 279 621 (w Dni Robocze od godz. 9:00 do godz. 17:00).

DEFINICJE

Abonament – płatność o charakterze cyklicznym, realizowana przez Użytkownika przy wykorzystaniu dopuszczonego do obrotu środka płatniczego, ze szczególnym uwzględnieniem karty płatniczej, przelewu bankowego oraz BLIKa, na zasadach określonych w Regulaminie oraz Cenniku oraz powiązane z nią uprawnienia Użytkownika; dokonanie płatności w formie Abonamentu pozwala na składanie Zamówień

Administrator – Nooki, Rynek Główny 28, 31-010 Kraków, NIP: 6762657397

Aplikacja – aplikacja mobilna umożliwiająca założenie Konta, przeglądanie ofert sprzątania oraz składanie Zamówień, przez zarejestrowanych Użytkowników

Cena Podstawowa – Cena wykupu Abonamentu przez Użytkownika bez uwzględnienia Rabatu oraz ewentualnych innych obniżek ceny Usług

Cennik – dokument udostępniany Użytkownikom za pośrednictwem Systemu wskazujący na wysokość opłat za Usługi, zakres Pakietów, jak również wysokość udzielanych Rabatów

Dni Robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Rzeczpospolitej Polskiej)

Kalendarz – Jedna z funkcjonalności Systemu udostępniana w przypadku Kont, pozwalająca na dokonywanie rezerwacji Usług sprzątania z wyprzedzeniem, jak również przeglądanie dokonanych rezerwacji

Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

Konto – usługa świadczona drogą elektroniczną; modyfikowalny element Aplikacji oraz Serwisu, tworzony po dokonaniu rejestracji przez Użytkownika, w którym zebrane są informacje Użytkownika lub o Użytkowniku i dokumentacja związana ze zrealizowanymi Usługami oraz Usługami sprzątania

Koszyk – usługa świadczona drogą elektroniczną; formularz stanowiący integralną część systemu Aplikacji, w której Użytkownik określa Usługi sprzątania mające być przedmiotem Zamówienia oraz warunki finansowe na jakich mają być świadczone te usługi

Osoba – profesjonalny pracownik oferujący Usługi sprzątania, które Użytkownik może nabyć przy wykorzystaniu Aplikacji; przy czym kontakt z Osobą jest możliwy przy wykorzystaniu funkcjonalności Aplikacji (połączenia telefoniczne, czat)

Okres Abonamentowy – czas na jaki wykupowany jest przez Użytkownika dostęp do Usług w ramach Umowy każdorazowo wskazany w Serwisie oraz Aplikacji

Okres Rabatowy – nieprzerwany czas świadczenia odpłatnych Usług przez Nooki, uprawniający Użytkownika do korzystania z Rabatu na zasadach określonych w Regulaminie

Pakiet – zakres i liczba Usług sprzątania możliwych do nabycia przez Użytkownika w ramach wykupionego dostępu do Usług

Obiekt – handlowy, biurowy, przemysłowy czy mieszkalny, w szczególności: mieszkanie, dom, salon kosmetyczny, fryzjerski, hale produkcyjne, magazynowe, kluby należący do Użytkownika w związku, z użytkowaniem którego świadczone są Usługi sprzątania

Polityka prywatności – dokument regulujący bezpieczeństwo ochrony prywatności i przetwarzania danych osobowych Użytkowników oraz innych osób korzystających z Aplikacji; Polityka Prywatności stanowi uzupełnienie Regulaminu i dostępna jest pod tym adresem https://nooki.pl/polityka-prywatnosci

Rabat – obniżka Abonamentu w wysokości określonej w Cenniku; Rabat przyznawany jest automatycznie i kwota Rabatu jest odejmowana od Ceny Podstawowej. Wysokość Rabata uzależniona jest od częstotliwości składania Zamówień przez Użytkownika.

Regulamin – niniejszy regulamin Aplikacji; Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany w ramach Aplikacji, a także – na żądanie Użytkownika – w taki sposób, który umożliwia pozyskanie przez niego, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego

Serwis – Informacyjna strona internetowa znajdująca się pod adresem URL https://www.nooki.pl/, umożliwiająca Użytkownikowi zapoznanie się z oferowanymi usługami oraz zawierająca przekierowanie do sklepów z Aplikacją.

Siła Wyższa – zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne, którego skutków nie da się przewidzieć ani też im zapobiec; okolicznościami Siły Wyższej są w szczególności awarie sprzętu komputerowego uniemożliwiające prawidłowe funkcjonowanie systemów informatycznych, awarie systemów informatycznych i telekomunikacyjnych, brak połączenia internetowego z powodu awarii po stronie dostawcy sieci lub przeciążenia łącza, katastrofy naturalne, ekstremalne zdarzenia pogodowe, wojny, nadzwyczajne zachowania zbiorowości ludzkich, akty władzy państwowej

System – Aplikacja i Serwis, a także Usługi na nie się składające

Umowa – umowa zawierana pomiędzy Użytkownikiem a Nooki na czas nieokreślony, której przedmiotem jest świadczenie Usług i Usług sprzątania

Usługi – wszelkie usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Aplikacji, które nie zostały uregulowane w odrębnych dokumentach lub regulaminach

Usługi sprzątania – usługi sprzątania obiektów, każdorazowo wskazane w Aplikacji; nabycie Usług sprzątania może nastąpić przy wykorzystaniu funkcjonalności Aplikacji

Ustawa – zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016)

Użytkownik – podmiot posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, na rzecz którego świadczone są Usługi

Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika, którego przedmiotem jest zawarcie umowy, której przedmiotem jest świadczenie Usług sprzątania przez wybraną przez Użytkownika Osobę, za pośrednictwem Aplikacji

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Aplikacji, w szczególności warunki korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną, składania Zamówień, składania reklamacji, dokonywania płatności, a także inne uprawnienia i obowiązki Użytkownika oraz Nooki.
  2. Każda osoba, która chce skorzystać z Usług, musi zapoznać się wcześniej z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności. Osoba, która nie zapoznała się z Regulaminem, nie może korzystać z Aplikacji.
  3. Każdego z Użytkowników obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz zakaz korzystania z Aplikacji w sposób zakłócający lub uniemożliwiający jej funkcjonowanie.
  4. W celu korzystania z Aplikacji po stronie Użytkownika muszą zostać spełnione następujące minimalne wymagania techniczne: i) telefon lub inne urządzenie mobilne z dostępem do Internetu oraz zainstalowanym systemem operacyjnym iOS, lub Android, umożliwiające zainstalowanie Aplikacji; iii) aktywny dostęp do numeru telefonu; iv) dostęp do aplikacji App Store lub Google Play; iv) aktywny dostęp do konta e-mail.
  5. W celu korzystania z Serwisu po stronie Użytkownika muszą zostać spełnione następujące minimalne wymagania techniczne: i) urządzenie mobilne z dostępem do Internetu; ii) zaktualizowana przeglądarka internetowa.
  6. Nooki informuje, że Aplikacja, Serwis lub poszczególne Usługi mogą nie działać poprawnie w przypadku korzystania przez Użytkownika ze starszych urządzeń lub wersji oprogramowania. Nooki rekomenduje regularne instalowanie dostępnych aktualizacji.
  7. Umowy zawierane są zgodnie z prawem polskim, z zastrzeżeniem, że wybór ten nie może skutkować pozbawieniem Konsumenta ochrony wynikającej z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa jego zwykłego pobytu.
  8. Z Systemu nie mogą korzystać osoby, które nie ukończyły 18 lat. Nooki nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek działania podejmowane przez takie osoby w ramach Konta należącego do Użytkownika.

2. KONTO I INNE USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKRONICZNĄ

  1. Nooki dostarcza Użytkownikom usługi świadczone drogą elektroniczną w formie funkcjonalności Aplikacji tj.: interaktywnych formularzy, w tym formularza kontaktowego, Konta Użytkownika oraz funkcjonalności Zamówienia.
  2. Każda z umów o świadczenie usług drogą elektroniczną może zostać wypowiedziana przez Użytkownika w każdej chwili bez podania przyczyny, w sposób wskazany tutaj lub w dalszej części Regulaminu. Umowy o świadczenie usług świadczonych drogą elektroniczną, polegające na korzystaniu z funkcjonalności formularzy, zawierane są na czas nieoznaczony i ulegają rozwiązaniu z chwilą wysłania treści formularza do Nooki. Użytkownik może też zrezygnować z usług w postaci interaktywnych formularzy poprzez powstrzymanie się przez niego od korzystania z tych usług.
  3. W celu rozpoczęcia korzystania z Aplikacji, Użytkownik pobiera ją na swoje urządzenie.
  4. Z chwilą skutecznego zakończenia rejestracji Użytkownika w Systemie, pomiędzy Użytkownikiem a Nooki zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną prowadzenia Konta na czas nieokreślony.
  5. Użytkownik zobowiązany jest do zapewnienia aktualności swoich danych oraz informowania Usługodawcy o ich wszelkich zmianach, ze szczególnym uwzględnieniem danych, które są konieczne do zawarcia lub poprawnego świadczenia Usług lub Usług sprzątania.
  6. Każdy Obiekt, którego dane są wprowadzane do Systemu, zostaje przypisany do Konta danego Użytkownika. Jeden Obiekt może być przypisany wyłącznie do jednego Konta. Użytkownik jest uprawniony do dokonania zmiany danych Obiektu w każdej chwili przy wykorzystaniu funkcjonalności Systemu, z tym zastrzeżeniem, że Użytkownik może dokonać takiej zmiany raz w przeciągu każdych 12 miesięcy świadczenia na jego rzecz Usług.
  7. W ramach Konta Użytkownik może wprowadzić dane wielu Obiektów. Każdy z Obiektów jest przypisany do danego Konta.
  8. W przypadku niektórych Kont, jak również Kont dodatkowych Nooki udostępnia funkcjonalność Kalendarza – w przypadku takim Użytkownik jest uprawniony do dokonywania rezerwacji Usług sprzątania z wyprzedzeniem oraz przeglądania dokonanych rezerwacji.
  9. W przypadku niedokonania przez Użytkownika odwołania rezerwacji Usług sprzątania w terminie 24 godzin przed zaplanowaną wizytą lub nieskorzystania z rezerwacji pomimo złożenia Zamówienia uznaje się, że skorzystał on z tych Usług sprzątania, o ile przepisy prawa powszechnie obowiązującego nie stanowią inaczej, w szczególności jeśli Użytkownik jest Konsumentem.
  10. Nooki jest uprawniony do czasowego zablokowania Konta w następujących sytuacjach:
    1. istnieje ryzyko uzyskania nieuprawnionego dostępu do Konta;
    2. Użytkownik nie podjął działań pomimo poinformowania go o możliwym naruszeniu praw osób trzecich przez Użytkownika;
    3. nie doszło do zapłaty Abonamentu na zasadach określonych w Regulaminie;
    4. Użytkownik korzysta z Systemu w sposób niezgodny z Regulaminem lub w sposób utrudniający lub uniemożliwiający korzystanie z niej przez osoby trzecie.
  11. Dokumenty księgowe, w tym faktury VAT dokumentujące płatności z tytułu świadczenia Usług przez Nooki, Użytkownik otrzymuje na wskazany przez niego adres e-mail, jak również może je pobrać w ramach funkcjonalności Konta.

3. ABONAMENT

  1. W ramach funkcjonalności Systemu, Użytkownik może zawrzeć Umowę z Nooki. W Systemie określana jest wartość Abonamentu według dostępnego aktualnie Cennika, przy uwzględnieniu Rabatów, wyrażona w złotych polskich lub innej wybranej przez Użytkownika (spośród dostępnych) walucie oraz zakres uprawnień Użytkownika wynikających z Abonamentu.
  2. Zakup Abonamentu umożliwia bezpośrednie składanie Zamówień za pośrednictwem
  3. Aplikacji. Użytkownik ma do wyboru tygodniowy bądź dwutygodniowy Abonament.
  4. Abonament w ramach danego Pakietu jest wykupowany przez Użytkownika poprzez podanie danych karty płatniczej lub przy wykorzystaniu platformy płatności online PayU (w tym BLIK),
  5. W momencie wykupienia Abonamentu, Użytkownik wyraża zgodę na płatności rekurencyjne. W ramach płatności rekurencyjnych opłata za Abonament pobierana będzie automatycznie 1 dnia nowego Abonamentu. W przypadku, gdy Użytkownik chce zaprzestać uiszczania rekurencyjnej opłaty za Abonament, musi zrezygnować z tego przy wykorzystaniu funkcjonalności Systemu lub usunąć swoje Konto. W takim wypadku zastosowanie mają postanowienia pkt. 7 Regulaminu (Rozwiązanie Umowy).
  6. Użytkownik jest uprawniony do wyrażenia zgody na natychmiastowe rozpoczęcie świadczenia Usług przez Usługodawcę poprzez zaznaczenie odpowiedniej zgody w ramach Systemu.
  7. W przypadku braku płatności do 48 godzin przed rozpoczęciem Usługi sprzątania Nooki podejmuje trzy próby pobrania środków. W sytuacji braku płatności 24 godziny przed rozpoczęciem Usługi sprzątania Nooki anuluje Zamówienie.
  8. W przypadku zmiany karty płatniczej, służącej Użytkownikowi do realizowania płatności za Abonament, Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym Nooki i zmiany danych w Systemie. W przypadku uzyskania przez Nooki informacji o braku możliwości opłacenia Abonamentu z karty płatniczej przypisanej do Konta, Nooki jest uprawnione do niezwłocznego zablokowania dostępu do Usług, do momentu wskazania przez Użytkownika danych nowej karty płatniczej.
  9. W przypadku rezygnacji z Abonamentu przed upływem Okresu Abonamentowego, Użytkownik nie jest uprawniony do żądania zwrotu niewykorzystanej części Abonamentu, chyba że przepisy prawa powszechnie obowiązującego stanowią inaczej.

4. PAKIETY

  1. Użytkownik w ramach funkcjonalności Systemu może dokonać wykupu Pakietu o standardowym zakresie Usług sprzątania lub obejmującego sprzątanie generalne jak również sprzątanie indywidualne.
  2. Przed dokonaniem wyboru Pakietu, Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z zakresem przedmiotowym każdego Pakietu. Nooki wskazuje, że od wyboru Pakietu zależy zakres Usług sprzątania z których będzie mógł korzystać Użytkownik.
  3. Opłaty wnoszone przez Użytkownika za dany Pakiet regulowane są w Cenniku.
  4. Nooki zastrzega prawo do zmiany Cennika oraz zakresu Pakietów, co nie stanowi zmiany Regulaminu. Zmiana Cennika lub zakresu Pakietów pozostaje bez wpływu na treść
  5. Umów zawartych przed dokonaniem tej zmiany. Nowe zasady obowiązują Użytkownika w następnym Okresie Abonamentowym.
  6. W przypadku wyboru przez Użytkownika Pakietu w Abonamencie, z uwagi na częstotliwość składania Zamówienia wykonywania Usługi sprzątania, Użytkownikowi zostanie przyznany stosowny Rabat, pomniejszający Cenę Podstawową za Usługę sprzątania.

5. USŁUGI SPRZĄTANIA. ZAMÓWIENIA. ROZLICZENIA POZA ABONAMENTEM

  1. Za świadczone Usługi sprzątania przy składaniu zamówienia pobierane będą opłaty zgodnie z Cennikiem opublikowanym w Systemie.
  2. Termin realizacji Usługi sprzątania wynika z wyboru konkretnej daty i godziny przez Użytkownika. Warunkiem przystąpienia Osoby do wykonania Usługi sprzątania jest opłacenie Pakietu o czym była mowa we wcześniejszej części Regulaminu.
  3. Schemat zamawiania Usługi sprzątania przez Użytkownika wygląda następująco:
    1. Użytkownik wchodzi do Systemu i dokonuje wyboru konkretnej Osoby do wykonania Usługi sprzątania W przypadku gdy Użytkownik nie wybierze konkretnej Osoby System dobierze Osobę losowo.
    2. Użytkownik wybiera datę, ilość godzin oraz rodzaj sprzątania.
    3. Użytkownik przechodzi do ekranu wpisywania swoich danych w systemie, wybiera czy jest osobą fizyczną czy prawną, ma również możliwość wpisania dodatkowych uwag.
    4. Po akceptacji niniejszego Regulaminu i Regulaminu Usług sprzątania Użytkownik przechodzi do płatności.
    5. Usługa sprzątania jest zamówiona z chwilą prawidłowego wykonania płatności, z zastrzeżeniem zapisów zawartych w Regulaminie sprzątania.
  4. W celu realizacji Usługi sprzątania Osobie przekazywane są jedynie dane adresowe i numer telefonu Użytkownika, dla którego mają być świadczone Usługi sprzątania. Osoba jest informowana o określonych przez Użytkownika: czasie pracy, godzinie rozpoczęcia i zakończenia, wybranym pakiecie oraz innych dodatkowych ustaleniach związanych ze sposobem wykonania Usługi sprzątania.
  5. Płatności za realizację Usługi sprzątania można realizować wyłącznie za pomocą systemu płatności on-line, dzięki czemu Użytkownik w ciągu kilku minut otrzyma potwierdzenie zarejestrowania swojej płatności.
  6. Użytkownik płaci kartą kredytową/debetową za Usługę sprzątania jednorazową przez pośrednika płatności PayU
  7. Podmiotem odpowiedzialnym za przetwarzanie płatności jest PayU.
  8. Użytkownik będzie otrzymywał fakturę VAT lub paragon od Nooki za opłatę za Usługę sprzątania. Faktura VAT jest wystawiana w terminie 14 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty. Użytkownik rejestrujący się w Systemie wyraża zgodę na otrzymywanie faktur VAT bez podpisu odbiorcy dostarczanych drogą elektroniczną, na adres e-mail podany w Systemie.
  9. Istnieje możliwość anulowania Usługi sprzątania do 48 godzin przed jej wykonaniem. Po upływie tego czasu opłata za usługę nie podlega zwrotowi.

6. REKLAMACJE

  1. Każdy Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji dotyczącej usług świadczonych drogą elektroniczną przez Nooki. Zgłoszenie reklamacyjne może zostać dokonane za pośrednictwem wiadomości e-mail kierowanej na adres [email protected], funkcjonalności Systemu lub poprzez wysłanie listu na adres korespondencyjny Nooki.
  2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej dane umożliwiające identyfikację Użytkownika oraz wskazanie uzasadnionych zastrzeżeń i uwag do Usług lub Systemu. Jeżeli reklamacja wymaga uzupełnienia o dodatkowe informacje konieczne do rozpatrzenia reklamacji, Usługodawca kontaktuje się z Użytkownikiem z prośbą o jej uzupełnienie.
  3. Nooki ustosunkowuje się do reklamacji w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania. Po ustosunkowaniu się Nooki, odpowiedź jest przekazywana Użytkownikowi na adres, z którego reklamacja została wysłana albo na adres wskazany przez Użytkownika w zgłoszeniu reklamacyjnym.
  4. Każdy Użytkownik jest uprawniony do złożenia za pośrednictwem Nooki reklamacji dotyczącej płatności zrealizowanej w ramie zakupu Abonamentu na zasadach analogicznych do tych określonych w ust. 6.1.-6.3. powyżej. W przypadku zaistnienia takiej konieczności Nooki skontaktuje się z operatorem płatności realizującym płatność – w takim wypadku okres rozpatrzenia reklamacji przedłuża się o okres oczekiwania na odpowiedź operatora płatności.

7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Nooki odpowiada za szkody wyrządzone umyślnie przy wykonywaniu Usługi sprzątania. Za szkody nieumyślne Nooki ponosi odpowiedzialność do wysokości wynagrodzenia uiszczonego za Usługę sprzątania.
  2. Nooki nie jest odpowiedzialne za błędy związane z realizowaniem płatności za Abonament, w szczególności w przypadku braku środków na karcie płatniczej Użytkownika lub wprowadzenia przez niego błędnych danych karty płatniczej. 
  3. Nooki nie jest odpowiedzialne za brak możliwości złożenia Zamówienia na Usługi sprzątania z przyczyn leżących po stronie Użytkownika. 
  4. Nooki nie jest odpowiedzialne za szkody powstałe w wyniku korzystania przez Użytkownika z Systemu w sposób sprzeczny z Regulaminem lub z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, jak również niespełnienia minimalnych wymagań technicznych do korzystania z Aplikacji lub Serwisu. 
  5. Zarówno Nooki, jak i Użytkownik nie są odpowiedzialni za działanie Siły Wyższej. 
  6. Pozostałe ograniczenia odpowiedzialności Nooki względem Użytkowników niebędących Konsumentami zostały określone w ust. 10 Regulaminu (Postanowienia Szczególne). 

8. ROZWIĄZANIE UMOWY 

  1. Użytkownik jest uprawniony do rozwiązania Umowy poprzez anulowanie subskrypcji wybranego wcześniej Abonamentu w dowolnym momencie bądź poprzez brak kolejnego Zamówienia. 
  2. Nooki jest uprawnione do rozwiązania umowy o Abonament w trybie natychmiastowym (bez okresu wypowiedzenia) w następujących sytuacjach:
    1. Użytkownik nie dokonał płatności za Abonament w terminie o którym mowa w ust. 3.6 Regulaminu. 
    2. wprowadzania przez Użytkownika treści bezprawnych do Systemu, wykorzystywania Systemu w bezprawnym celu lub na niekorzyść Nooki i braku reakcji na wezwanie wystosowane przez Nooki do Użytkownika o działanie zgodne z prawem i Regulaminem; 
    3. złożenia przez Użytkownika jakiegokolwiek nieprawdziwego oświadczenia wynikającego z Regulaminu; 
    4. modyfikowania, dokonywanie inżynierii wstecznej lub ingerowanie w inny sposób w oprogramowanie Systemu przez Użytkownika. 
  3. W przypadku rozwiązana umowy o Abonament w trybie, o którym mowa w ust. 8.2 powyżej, Nooki jest uprawnione do trwałego usunięcia Konta i całkowitego zablokowania Użytkownikowi możliwości korzystania z Usług za pośrednictwem Systemu. 

9. ZMIANA REGULAMINU 

  1. Nooki może zmienić Regulamin z ważnych powodów prawnych (zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących działalności Nooki, zmiana formy działalności Nooki) lub technicznych (modernizacja infrastruktury Systemu, zmiana sposobu funkcjonowania Systemu). 
  2. Użytkownicy zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu wraz z podaniem przyczyny takiej zmiany w wiadomości e-mail, wysłanej na 15 (piętnaście) dni przed wejściem w życie Regulaminu w nowym brzmieniu. W tym czasie, Użytkownik ponownie musi zaakceptować lub odmówić akceptacji Regulaminu. 
  3. Zmiana Regulaminu jest skuteczna względem Użytkownika od momentu rozpoczęcia się Okresu Abonamentowego następującego po Okresie Abonamentowym, w którym doszło do poinformowania Użytkownika o zmianie, z zastrzeżeniem terminu, o którym mowa w ust. 9.2. powyżej. 
  4. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane są zgodnie z dotychczasową treścią Regulaminu. 

10. POSTANOWIENIA SZCZEGÓLNE 

  1. W przypadku Użytkowników nie będących Konsumentami, stosuje się do nich szczególne, następujące postanowienia: (a) Nooki nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone Użytkownikowi z winy nieumyślnej oraz odpowiedzialność.
  2. Nooki ogranicza się do wysokości opłat uiszczonych przez Użytkownika na rzecz Nooki do momentu powstania szkody; (b) Nooki nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści, (c) do praw i zobowiązań wynikających z Regulaminu stosuje się wyłącznie prawo polskie; (d) spory powstałe pomiędzy Nooki a Użytkownikiem, zostają poddane wyłącznie sądowi właściwemu ze względu na miejsce prowadzenia działalności przez Nooki; (d) w przypadku zmiany Regulaminu, jeżeli do momentu wejścia w życie jego zmienionej wersji, Użytkownik nie wypowie umów, przyjmuje się, że zaakceptował on nowy Regulamin bez zastrzeżeń. 

11. DANE OSOBOWE 

  1. Użytkownik w miejscu do tego przeznaczonym w Systemie udostępnia swoje imię i nazwisko lub firmę, adres zamieszkania lub siedziby, a także e-mail, NIP i nr telefonu. 
  2. Administrator nie może przetwarzać danych osobowych Użytkownika po zakończeniu korzystania z Systemu, z zastrzeżeniem zapisów Polityki Prywatności stanowiącej uzupełnienie niniejszego Regulaminu.
  3. Po zakończeniu korzystania z Systemu Administrator, na zasadach określonych w Ustawie, może przetwarzać tylko te spośród danych osobowych, które są:
    1. niezbędne do rozliczenia oraz dochodzenia roszczeń z tytułu płatności za korzystanie z Usługi sprzątania.
    2. niezbędne do celów reklamy, badania rynku oraz potrzeb polepszania jakości usług świadczonych przez Nooki. 
    3. niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z Usługi.
    4. dopuszczone do przetwarzania na podstawie odrębnych ustaw lub umowy. 
  4. Nieudostępnienie danych osobowych skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy, której przedmiotem jest świadczenie Usług sprzątania. W związku z powyższym Nooki wskazuje, że udostępnienie danych następuje na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. w celu wykonania umowy zawartej pomiędzy Użytkownikiem a Nooki.  

12. KONSUMENCI

  1. W przypadku, gdy Użytkownik jest jednocześnie Konsumentem, Nooki informuje, że taki Użytkownik jest uprawniony do złożenia za pośrednictwem Systemu oświadczenia, w którym zażąda on dostarczenia przez Usługodawcę związanych z wykupieniem Abonamentu w trybie natychmiastowym, tj. niezwłocznie po zrealizowaniu przez niego płatności. 
  2. W przypadku braku złożenia przez Użytkownika będącego jednocześnie Konsumentem oświadczenia, o którym mowa w ust. 12.1. powyżej, Nooki rozpocznie świadczenie Usług związanych z wykupieniem Abonamentu po upływie 14 (czternastu) dni od dnia dokonania zapłaty za Abonament. 
  3. W przypadku złożenia przez Użytkownika będącego jednocześnie Konsumentem oświadczenia, o którym mowa w ust. 12.1. powyżej, Użytkownik traci prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia, zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta. 

13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Wszelkie materiały, w tym elementy grafiki, kompozycja tych elementów, znaki towarowe oraz inne dostępne w Systemie stanowią przedmiot praw wyłącznych, w szczególności stanowią przedmiot ochrony praw autorskich i praw własności przemysłowej. Wykorzystywanie materiałów udostępnianych w Systemie w jakiejkolwiek formie wymaga każdorazowo zgody Nooki. 
  2. Nooki może organizować akcje promocyjne, jak również przedstawiać oferty specjalne dotyczące korzystania z Usług. Zasady działania takich akcji oraz ofert opisane są w odrębnych regulaminów publikowanych w Systemie, zaś w zakresie nieuregulowanym w takich regulaminach zastosowanie mają postanowienia Regulaminu. 
  3. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu okaże się nieważne w całości lub w części, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, zaś w miejsce nieważnych postanowień pozostała część Regulaminu będzie tak interpretowana, aby ich moc prawna i skutek ekonomiczny były jak najbardziej zbliżone do postanowień nieważnych. 
  4. Konsument ma możliwość skorzystania z alternatywnych w stosunku do postępowania sądowego sposobów rozwiązywania sporów (ADR), w szczególności poprzez mediację, poprzez koncyliację lub w ramach w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Lista instytucji, do których Konsument może się zwrócić o rozstrzygnięcie sporów w ramach ADR znajduje się pod tym linkiem: http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/non- judicial_redress/national-out-of-court-bodies/index_en.html 
  5. Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 
  6. Jeżeli Użytkownik nie chce skorzystać z ADR ani ODR, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub Zamówienia będą rozstrzygane przez sąd powszechny, określając właściwość sądu kierować się należy regułami określonymi we właściwym Użytkownikowi będącemu Konsumentem akcie prawnym. 
  7. Polityka Prywatności znajdująca się https://www.nooki.pl/b2c/polityka-prywatnosci, stanowi uzupełnienie niniejszego Regulaminu.

Data wejście Regulaminu w życie: 01.06.2024 roku.