Regulamin usługi sprzątania

Niniejszy Regulamin określa zasady wykonywania Usługi sprzątania oraz prawa i obowiązki Usługodawcy, Klient i Osoby.

Usługodawcą jest Nooki Sp. Z. O. O. z siedzibą w Krakowie. (dalej jako „Nooki” lub „Usługodawca”).

Wszelkie Usługi sprzątania są świadczone przez profesjonalnych pracowników, zależnych i powiązanych z Usługodawcą, tj. Osoby.

Kontakt i sposób porozumiewania się z między Usługodawcą a Klientem:

  • mailowo: [email protected];
  • listownie: Rynek Główny 28, 31-010 Kraków
  • telefonicznie: +48 570 279 621 (w Dni Robocze od godz. 9:00 do godz. 17:00).

DEFINICJE

Aplikacja – aplikacja mobilna umożliwiająca przeglądanie Usług sprzątania oraz składanie Zamówień ich wykonania przez Klientów

Osoba – profesjonalny pracownik wykonujący na podstawie umowy z Usługodawcą Usługę sprzątania na rzecz Klienta

Obiekt – handlowy, biurowy, przemysłowy czy mieszkalny, w szczególności: mieszkanie, dom, salon kosmetyczny, fryzjerski, hale produkcyjne, magazynowe, kluby należący do Klienta w związku, z użytkowaniem którego świadczone są Usługi sprzątania

Regulamin – niniejszy regulamin Usługi sprzątania

Serwis – strona internetowa znajdująca się pod adresem URL https://www.nooki.pl/, umożliwiająca Użytkownikowi rejestrację oraz zarządzanie Usługami oraz Usługami sprzątania, w ramach oferowanych przez Nooki funkcjonalności

System – Aplikacja i Serwis, a także Usługi na nie się składające

Usługi sprzątania – usługi sprzątania Obiektów

Klient – podmiot, który zlecił Usługodawcy wykonanie Usługi sprzątania i uiścił należne wynagrodzenie na zasadach określonych w Regulaminie korzystania z aplikacji Nooki chyba, że umowa zawarta między Klientem a Usługodawcą odmiennie reguluje zasady zapłaty wynagrodzenia;

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, której przedmiotem jest świadczenie Usług sprzątania przez wybraną przez niego Osobę, za pośrednictwem Aplikacji

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Nooki zobowiązuje się do wykonania na rzecz Klienta Usługi Sprzątania zgodnie z Zamówieniem złożonym za pośrednictwem Systemu przez Klienta. Szczegółowy zakres czynności wykonywanych w ramach Usługi sprzątania przedstawiony jest w Systemie
  2. Usługa sprzątania świadczona jest na terenie całego kraju.
  3. Klient może anulować Zamówienie wysyłając e-mail na adres: [email protected] podając szczegóły Zamówienia oraz wyraźną wolę jego anulowania.
  4. Anulowanie Usługi sprzątania możliwe jest do 48 godzin przed jej wykonaniem. Po upływie tego czasu opłata za usługę nie podlega zwrotowi.

2. REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. W przypadku, gdy informacje dodatkowe zamieszczone w Zamówieniu nie są jednoznaczne Usługodawca może skontaktować się z Klientem w celu uzyskania dodatkowych informacji mających zapewnić należyte wykonanie Usługi sprzątania.
  2. Jeżeli informacje dodatkowe o których mowa powyżej nie były wyczerpujące i jednoznaczne Klientowi nie przysługują żadne roszczenia względem Usługodawcy z tytułu nienależytego wykonania Usługi Sprzątania.
  3. Jeżeli informacje dodatkowe oraz życzenia i oczekiwania Klienta co do Usługi sprzątania mają wpływ na koszt wykonania Usługi sprzątania wówczas Usługodawca może odmówić wykonania Zamówienia zgodnie z cennikiem wskazanym w Systemie.
  4. W przypadku określonym powyżej Usługodawca zwraca się do Klienta z odpowiadającą jego potrzebom i oczekiwaniom ofertą wykonania Usługi sprzątania, określającą w szczególności wysokość wynagrodzenia za jej wykonanie.
  5. Złożenie klientowi oferty, o której mowa wyżej poczytuje się za odmowę wykonania Usługi sprzątania zgodnie z dodatkowymi życzeniami i oczekiwaniami Klienta według stawki określonej w cenniku zamieszczonym w Systemie.
  6. Jeżeli Klient informacje dodatkowe oraz życzenia co do Usługi sprzątania przekazuje Osobie dopiero w momencie przystąpienia do wykonywania Usługi sprzątania lub w jej trakcie wówczas Osoba może odmówić ich uwzględnienia, albo ich uwzględnienie uzależnić od uiszczenia lub zobowiązania się do uiszczenia dodatkowego wynagrodzenia na rzecz Usługodawcy.
  7. Decyzję co do powyższego Osoba podejmuje po kontakcie z Usługodawcą lub samodzielnie w zakresie w jakim został do tego upoważniony przez Usługodawcę.
  8. Powyższe postanowienia stosuje się analogicznie w przypadku stwierdzenia znacznego zabrudzenia przestrzeni podlegających sprzątaniu lub zabrudzeń trudno usuwalnych, jeżeli okoliczności te skutkują wzrostem kosztu wykonania Usługi sprzątania albo koniecznością wykonywania Usługi sprzątania przez czas dłuższy niż określony w Zamówieniu.

3. USŁUGA SPRZĄTANIA

  1. Osoba wykonuje Usługę sprzątania z najwyższą starannością, uwzględniając w miarę możliwości potrzeby i oczekiwania Klienta oraz postępując zgodnie z Regulaminem.
  2. Do obowiązków Osoby należy w szczególności:
    1. zwrócenia się do Klienta o wszystkie informacje konieczne dla wykonania Usługi sprzątania;
    2. do poszanowania mienia Klienta;
    3. podjęcia wszelkich czynności koniecznych dla ograniczenia szkody w mieniu Klienta w przypadku spowodowania lub wystąpienia z innych przyczyn zdarzenia grożącego szkodą w imieniu Klienta;
    4. niezwłocznego zawiadomienia Usługodawcy i Klienta o zdarzeniu określonym powyżej.
  3. Usługa sprzątania wykonywana jest z użyciem narzędzi, urządzeń i środków udostępnionych przez Klienta bądź będących w posiadaniu Osoby.
  4. Klient może zastrzec wykonanie Usługi sprzątania z wykorzystaniem określonych przez niego rodzajów lub typów środków czystości.
  5. Klient zobowiązuje się do współdziałania z Osobą w zakresie koniecznym dla wykonania Usługi sprzątania zgodnie z Regulaminem, w szczególności:
    1. udostępnienia miejsca wykonywania Usługi sprzątania;
    2. udostępnienia Osobie urządzeń koniecznych dla wykonania usługi Sprzątania chyba, że zastrzegł inaczej przy składaniu Zamówienia;
    3. poinformowania Osoby o wszystkich istotnych okolicznościach istotnych dla wykonania Usługi sprzątania zgodnie z Regulaminem;
    4. poinformowania Osoby o wszelkich okolicznościach, w tym rzadkich lub odbiegających od zwykłych właściwościach rzeczy względem których ma być wykonywana Usługa Sprzątania jeżeli w przeciwnym wypadku mogą zostać narażone na uszkodzenie;
    5. jasnego przekazania Osobie czego wymaga w ramach Usługi sprzątania, jeżeli nie wynika to wprost z Zamówienia;
    6. odbioru wykonanej Usługi sprzątania i potwierdzenia jej satysfakcjonującego wykonania albo niezwłocznego zgłoszenia konkretnych zastrzeżeń;
    7. traktowania Osoby zgodnie z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami;
    8. udzielenia Osobie koniecznej pomocy, w przypadkach określonych w Regulaminie.
  6. Klient może być obecny w czasie wykonywania Usługi Sprzątania lub powierzyć na swoją odpowiedzialność Obiekt Osobie na czas wykonywania Usługi sprzątania.
  7. Powierzenie określone powyżej może mieć formę przekazania kluczy Osobie lub Usługodawcy. Jeżeli klucze są powierzane Usługodawcy, wówczas on wydaje je Osobie tylko na czas wykonania Usługi sprzątania.
  8. Klucze mogą zostać powierzone jednorazowo lub na cały ustalony okres w jakim mają być świadczone Usługi sprzątania.
  9. W przypadku, gdy wykonanie Usługi sprzątania wymaga uzyskania dostępu do miejsc trudnodostępnych lub czynności innych niż standardowe (np. przesunięcia mebli) Klient zobowiązuje się do udzielenia Osobie odpowiednich informacji i pomocy, w szczególności pomocy innej osoby lub koniecznych urządzeń albo narzędzi.
  10. Usługodawca nie odpowiada za:
    1. skutki uchybienia przez Klienta obowiązkom określonym powyżej;
    2. zachowania osób innych niż Osoba, skutki użycia narzędzi lub urządzeń innych niż Usługodawcy w przypadku określonym powyżej;
    3. W przypadku nieuzasadnionego nieudostępnienia Osobie miejsca wykonywania usługi albo innego zachowania Klienta uniemożliwiającego wykonanie Usługi sprzątania, Klient nie ma prawa żądania zwrotu wynagrodzenia, a w przypadku jego wcześniejszego nieuiszczenia, jest zobowiązany do jego zapłaty w pełnej wysokości chyba, że Usługodawca wezwie go do zapłaty kwoty niższej.
  11. Klient jest zobowiązany traktować Osobę, nie naruszając przepisów prawa, zasad współżycia społecznego oraz dobrych obyczajów. Zabronione jest w szczególności znieważanie, pomawianie, molestowanie i naruszenie nietykalności cielesnej.
  12. W przypadku, gdy Usługodawca poweźmie informację uzasadniającą podejrzenie popełnienia przestępstwa na szkodę Osoby zawiadomi właściwe organy ścigania.
  13. Klient nie zaniecha postępowania naruszającego przepisy prawa, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje wówczas Klient informuje go o prawie do odstąpienia od wykonywania Usługi sprzątania.
  14. Jeżeli Osoba odstąpi od wykonywania Usługi sprzątania, z uwagi na kontynuowanie przez Klienta swojego zachowania w okolicznościach wskazanych powyżej wówczas Osoba niezwłocznie informuje o tym Usługodawcę.

4. REKLAMACJE

  1. Klient może zgłosić reklamacje w szczególności:
    1. w przypadku zastrzeżeń co do wykonania lub jakości wykonania Usługi sprzątania;
    2. zawinionego przez Osobę uszkodzenia lub zniszczenia mienia Klienta.
    3. W przypadku wykonywania Usługi sprzątania w obecności Klienta, reklamacja może być zgłoszona wyłącznie Osobie do czasu opuszczenia przez niego Obiektu, w którym wykonywana jest Usługa sprzątania. W pozostałym przypadku reklamacja powinna zostać zgłoszona w terminie 24 godzin, a brak zgłoszenia reklamacji w tym terminie rozumie się jako potwierdzenie wykonania Usługi sprzątania zgodnie z Regulaminem.
    4. W przypadku reklamacji Usługodawca zobowiązuje się do udzielenia Gwarancji satysfakcji i ponownego wysprzątania obiektu w terminie do 24 godzin liczonego od zgłoszonej reklamacji.
  2. Reklamacja może zostać zgłoszona:
    • telefonicznie na nr +48 570 279 621, lub za pośrednictwem
    • e-mail na adres: [email protected]

5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Usługodawca oświadcza, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie świadczonych Usług Sprzątania do kwoty gwarancyjnej 1 000 000 zł.
  2. Nooki odpowiada za szkody wyrządzone umyślnie przy wykonywaniu Usługi sprzątania. Za szkody nieumyślne Nooki ponosi odpowiedzialność do wysokości wynagrodzenia uiszczonego za Usługę sprzątania.
  3. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia w związku z wykonywaną Usługa sprzątania Klient powinien:
    1. niezwłocznie zawiadomić o szkodzie Usługodawcę i podać wszystkie istotne okoliczności zdarzenia oraz inne informacje, o jakie zostanie poproszony, w tym określone w pkt 2;
    2. sprawdzić warunki ubezpieczenia Obiektu w którym wystąpiła szkoda.
  4. Usługodawca uznając reklamację zobowiązuje się udzielić Klientowi pomocy w dochodzeniu odszkodowania od ubezpieczyciela.
  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienia lub niedotarcie Osoby do Klienta, jeżeli następuje to wskutek zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, którego Usługodawca nie mógł przewidzieć nawet przy zachowaniu należytej staranności. W miarę posiadanych możliwości Usługodawca zapewnia zastępstwo.
  6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienia lub niedotarcie Osoby do Klienta, jeżeli następuje to wskutek zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, którego Usługodawca nie mógł przewidzieć nawet przy zachowaniu należytej staranności. W miarę posiadanych możliwości Usługodawca zapewnia zastępstwo.
  7. W przypadku powzięcia informacji o zdarzeniu określonym powyżej Usługodawca informuje Klienta o niemożności wykonania Usługi sprzątania zgodnie z Zamówieniem lub wyznaczeniu zastępstwa, jeżeli Zamówienie obejmowało wyznaczenie do wykonania Usługi Sprzątania określoną Osobę.
  8. Klient może odmówić przyjęcia Usługi Sprzątania, jeżeli opóźnienie w rozpoczęciu jej wykonania z przyczyn leżących po stronie Klienta przekracza 60 minut.

6. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Zmiany Regulaminu obowiązują od dnia następnego po dniu ich opublikowania w Serwisie.
  2. Regulamin stosuje się w zakresie, w jakim umowa Usługodawcy z Klientem nie stanowi inaczej. W przypadku abonamentu wykonywania Usługi Sprzątania Klient powinien skontaktować się z Usługodawcą w celu uzgodnienia szczegółowych warunków bądź zaznaczyć chęć skorzystania z abonamentu w Systemie.
  3. W przypadku sporów w zakresie spraw uregulowanych w Regulaminie strony zobowiązują się do podjęcia negocjacji w celu jego polubownego zakończenia. W przypadku sporów w zakresie spraw uregulowanych w Regulaminie, rozstrzyga je sąd właściwy dla miasta Krakowa.
  4. Prawem właściwym dla zobowiązań wykonywanych na podstawie Regulaminu jest prawo polskie.

Data wejście Regulaminu w życie: 01.06.2024 roku.