Niniejszy Regulamin określa zasady wykonywania Usługi sprzątania oraz prawa i obowiązki Usługodawcy, Klient i Osoby.
Usługodawcą jest Nooki Sp. Z. O. O. z siedzibą w Krakowie. (dalej jako „Nooki” lub „Usługodawca”).
Wszelkie Usługi sprzątania są świadczone przez profesjonalnych pracowników, zależnych i powiązanych z Usługodawcą, tj. Osoby.
Kontakt i sposób porozumiewania się z między Usługodawcą a Klientem:
- mailowo: [email protected];
- listownie: Rynek Główny 28, 31-010 Kraków
- telefonicznie: +48 570 279 621 (w Dni Robocze od godz. 9:00 do godz. 17:00).
DEFINICJE
Aplikacja – aplikacja mobilna umożliwiająca przeglądanie Usług sprzątania oraz składanie Zamówień ich wykonania przez Klientów
Osoba – profesjonalny pracownik wykonujący na podstawie umowy z Usługodawcą Usługę sprzątania na rzecz Klienta
Obiekt – handlowy, biurowy, przemysłowy czy mieszkalny, w szczególności: mieszkanie, dom, salon kosmetyczny, fryzjerski, hale produkcyjne, magazynowe, kluby należący do Klienta w związku, z użytkowaniem którego świadczone są Usługi sprzątania
Regulamin – niniejszy regulamin Usługi sprzątania
Serwis – strona internetowa znajdująca się pod adresem URL https://www.nooki.pl/, umożliwiająca Użytkownikowi rejestrację oraz zarządzanie Usługami oraz Usługami sprzątania, w ramach oferowanych przez Nooki funkcjonalności
System – Aplikacja i Serwis, a także Usługi na nie się składające
Usługi sprzątania – usługi sprzątania Obiektów
Klient – podmiot, który zlecił Usługodawcy wykonanie Usługi sprzątania i uiścił należne wynagrodzenie na zasadach określonych w Regulaminie korzystania z aplikacji Nooki chyba, że umowa zawarta między Klientem a Usługodawcą odmiennie reguluje zasady zapłaty wynagrodzenia;
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, której przedmiotem jest świadczenie Usług sprzątania przez wybraną przez niego Osobę, za pośrednictwem Aplikacji
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Nooki zobowiązuje się do wykonania na rzecz Klienta Usługi Sprzątania zgodnie z Zamówieniem złożonym za pośrednictwem Systemu przez Klienta. Szczegółowy zakres czynności wykonywanych w ramach Usługi sprzątania przedstawiony jest w Systemie
- Usługa sprzątania świadczona jest na terenie całego kraju.
- Klient może anulować Zamówienie wysyłając e-mail na adres: [email protected] podając szczegóły Zamówienia oraz wyraźną wolę jego anulowania.
- Anulowanie Usługi sprzątania możliwe jest do 48 godzin przed jej wykonaniem. Po upływie tego czasu opłata za usługę nie podlega zwrotowi.
2. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- W przypadku, gdy informacje dodatkowe zamieszczone w Zamówieniu nie są jednoznaczne Usługodawca może skontaktować się z Klientem w celu uzyskania dodatkowych informacji mających zapewnić należyte wykonanie Usługi sprzątania.
- Jeżeli informacje dodatkowe o których mowa powyżej nie były wyczerpujące i jednoznaczne Klientowi nie przysługują żadne roszczenia względem Usługodawcy z tytułu nienależytego wykonania Usługi Sprzątania.
- Jeżeli informacje dodatkowe oraz życzenia i oczekiwania Klienta co do Usługi sprzątania mają wpływ na koszt wykonania Usługi sprzątania wówczas Usługodawca może odmówić wykonania Zamówienia zgodnie z cennikiem wskazanym w Systemie.
- W przypadku określonym powyżej Usługodawca zwraca się do Klienta z odpowiadającą jego potrzebom i oczekiwaniom ofertą wykonania Usługi sprzątania, określającą w szczególności wysokość wynagrodzenia za jej wykonanie.
- Złożenie klientowi oferty, o której mowa wyżej poczytuje się za odmowę wykonania Usługi sprzątania zgodnie z dodatkowymi życzeniami i oczekiwaniami Klienta według stawki określonej w cenniku zamieszczonym w Systemie.
- Jeżeli Klient informacje dodatkowe oraz życzenia co do Usługi sprzątania przekazuje Osobie dopiero w momencie przystąpienia do wykonywania Usługi sprzątania lub w jej trakcie wówczas Osoba może odmówić ich uwzględnienia, albo ich uwzględnienie uzależnić od uiszczenia lub zobowiązania się do uiszczenia dodatkowego wynagrodzenia na rzecz Usługodawcy.
- Decyzję co do powyższego Osoba podejmuje po kontakcie z Usługodawcą lub samodzielnie w zakresie w jakim został do tego upoważniony przez Usługodawcę.
- Powyższe postanowienia stosuje się analogicznie w przypadku stwierdzenia znacznego zabrudzenia przestrzeni podlegających sprzątaniu lub zabrudzeń trudno usuwalnych, jeżeli okoliczności te skutkują wzrostem kosztu wykonania Usługi sprzątania albo koniecznością wykonywania Usługi sprzątania przez czas dłuższy niż określony w Zamówieniu.
3. USŁUGA SPRZĄTANIA
- Osoba wykonuje Usługę sprzątania z najwyższą starannością, uwzględniając w miarę możliwości potrzeby i oczekiwania Klienta oraz postępując zgodnie z Regulaminem.
- Do obowiązków Osoby należy w szczególności:
- zwrócenia się do Klienta o wszystkie informacje konieczne dla wykonania Usługi sprzątania;
- do poszanowania mienia Klienta;
- podjęcia wszelkich czynności koniecznych dla ograniczenia szkody w mieniu Klienta w przypadku spowodowania lub wystąpienia z innych przyczyn zdarzenia grożącego szkodą w imieniu Klienta;
- niezwłocznego zawiadomienia Usługodawcy i Klienta o zdarzeniu określonym powyżej.
- Usługa sprzątania wykonywana jest z użyciem narzędzi, urządzeń i środków udostępnionych przez Klienta bądź będących w posiadaniu Osoby.
- Klient może zastrzec wykonanie Usługi sprzątania z wykorzystaniem określonych przez niego rodzajów lub typów środków czystości.
- Klient zobowiązuje się do współdziałania z Osobą w zakresie koniecznym dla wykonania Usługi sprzątania zgodnie z Regulaminem, w szczególności:
- udostępnienia miejsca wykonywania Usługi sprzątania;
- udostępnienia Osobie urządzeń koniecznych dla wykonania usługi Sprzątania chyba, że zastrzegł inaczej przy składaniu Zamówienia;
- poinformowania Osoby o wszystkich istotnych okolicznościach istotnych dla wykonania Usługi sprzątania zgodnie z Regulaminem;
- poinformowania Osoby o wszelkich okolicznościach, w tym rzadkich lub odbiegających od zwykłych właściwościach rzeczy względem których ma być wykonywana Usługa Sprzątania jeżeli w przeciwnym wypadku mogą zostać narażone na uszkodzenie;
- jasnego przekazania Osobie czego wymaga w ramach Usługi sprzątania, jeżeli nie wynika to wprost z Zamówienia;
- odbioru wykonanej Usługi sprzątania i potwierdzenia jej satysfakcjonującego wykonania albo niezwłocznego zgłoszenia konkretnych zastrzeżeń;
- traktowania Osoby zgodnie z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami;
- udzielenia Osobie koniecznej pomocy, w przypadkach określonych w Regulaminie.
- Klient może być obecny w czasie wykonywania Usługi Sprzątania lub powierzyć na swoją odpowiedzialność Obiekt Osobie na czas wykonywania Usługi sprzątania.
- Powierzenie określone powyżej może mieć formę przekazania kluczy Osobie lub Usługodawcy. Jeżeli klucze są powierzane Usługodawcy, wówczas on wydaje je Osobie tylko na czas wykonania Usługi sprzątania.
- Klucze mogą zostać powierzone jednorazowo lub na cały ustalony okres w jakim mają być świadczone Usługi sprzątania.
- W przypadku, gdy wykonanie Usługi sprzątania wymaga uzyskania dostępu do miejsc trudnodostępnych lub czynności innych niż standardowe (np. przesunięcia mebli) Klient zobowiązuje się do udzielenia Osobie odpowiednich informacji i pomocy, w szczególności pomocy innej osoby lub koniecznych urządzeń albo narzędzi.
- Usługodawca nie odpowiada za:
- skutki uchybienia przez Klienta obowiązkom określonym powyżej;
- zachowania osób innych niż Osoba, skutki użycia narzędzi lub urządzeń innych niż Usługodawcy w przypadku określonym powyżej;
- W przypadku nieuzasadnionego nieudostępnienia Osobie miejsca wykonywania usługi albo innego zachowania Klienta uniemożliwiającego wykonanie Usługi sprzątania, Klient nie ma prawa żądania zwrotu wynagrodzenia, a w przypadku jego wcześniejszego nieuiszczenia, jest zobowiązany do jego zapłaty w pełnej wysokości chyba, że Usługodawca wezwie go do zapłaty kwoty niższej.
- Klient jest zobowiązany traktować Osobę, nie naruszając przepisów prawa, zasad współżycia społecznego oraz dobrych obyczajów. Zabronione jest w szczególności znieważanie, pomawianie, molestowanie i naruszenie nietykalności cielesnej.
- W przypadku, gdy Usługodawca poweźmie informację uzasadniającą podejrzenie popełnienia przestępstwa na szkodę Osoby zawiadomi właściwe organy ścigania.
- Klient nie zaniecha postępowania naruszającego przepisy prawa, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje wówczas Klient informuje go o prawie do odstąpienia od wykonywania Usługi sprzątania.
- Jeżeli Osoba odstąpi od wykonywania Usługi sprzątania, z uwagi na kontynuowanie przez Klienta swojego zachowania w okolicznościach wskazanych powyżej wówczas Osoba niezwłocznie informuje o tym Usługodawcę.
4. REKLAMACJE
- Klient może zgłosić reklamacje w szczególności:
- w przypadku zastrzeżeń co do wykonania lub jakości wykonania Usługi sprzątania;
- zawinionego przez Osobę uszkodzenia lub zniszczenia mienia Klienta.
- W przypadku wykonywania Usługi sprzątania w obecności Klienta, reklamacja może być zgłoszona wyłącznie Osobie do czasu opuszczenia przez niego Obiektu, w którym wykonywana jest Usługa sprzątania. W pozostałym przypadku reklamacja powinna zostać zgłoszona w terminie 24 godzin, a brak zgłoszenia reklamacji w tym terminie rozumie się jako potwierdzenie wykonania Usługi sprzątania zgodnie z Regulaminem.
- W przypadku reklamacji Usługodawca zobowiązuje się do udzielenia Gwarancji satysfakcji i ponownego wysprzątania obiektu w terminie do 24 godzin liczonego od zgłoszonej reklamacji.
- Reklamacja może zostać zgłoszona:
- telefonicznie na nr +48 570 279 621, lub za pośrednictwem
- e-mail na adres: [email protected]
5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Usługodawca oświadcza, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie świadczonych Usług Sprzątania do kwoty gwarancyjnej 1 000 000 zł.
- Nooki odpowiada za szkody wyrządzone umyślnie przy wykonywaniu Usługi sprzątania. Za szkody nieumyślne Nooki ponosi odpowiedzialność do wysokości wynagrodzenia uiszczonego za Usługę sprzątania.
- W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia w związku z wykonywaną Usługa sprzątania Klient powinien:
- niezwłocznie zawiadomić o szkodzie Usługodawcę i podać wszystkie istotne okoliczności zdarzenia oraz inne informacje, o jakie zostanie poproszony, w tym określone w pkt 2;
- sprawdzić warunki ubezpieczenia Obiektu w którym wystąpiła szkoda.
- Usługodawca uznając reklamację zobowiązuje się udzielić Klientowi pomocy w dochodzeniu odszkodowania od ubezpieczyciela.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienia lub niedotarcie Osoby do Klienta, jeżeli następuje to wskutek zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, którego Usługodawca nie mógł przewidzieć nawet przy zachowaniu należytej staranności. W miarę posiadanych możliwości Usługodawca zapewnia zastępstwo.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienia lub niedotarcie Osoby do Klienta, jeżeli następuje to wskutek zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, którego Usługodawca nie mógł przewidzieć nawet przy zachowaniu należytej staranności. W miarę posiadanych możliwości Usługodawca zapewnia zastępstwo.
- W przypadku powzięcia informacji o zdarzeniu określonym powyżej Usługodawca informuje Klienta o niemożności wykonania Usługi sprzątania zgodnie z Zamówieniem lub wyznaczeniu zastępstwa, jeżeli Zamówienie obejmowało wyznaczenie do wykonania Usługi Sprzątania określoną Osobę.
- Klient może odmówić przyjęcia Usługi Sprzątania, jeżeli opóźnienie w rozpoczęciu jej wykonania z przyczyn leżących po stronie Klienta przekracza 60 minut.
6. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zmiany Regulaminu obowiązują od dnia następnego po dniu ich opublikowania w Serwisie.
- Regulamin stosuje się w zakresie, w jakim umowa Usługodawcy z Klientem nie stanowi inaczej. W przypadku abonamentu wykonywania Usługi Sprzątania Klient powinien skontaktować się z Usługodawcą w celu uzgodnienia szczegółowych warunków bądź zaznaczyć chęć skorzystania z abonamentu w Systemie.
- W przypadku sporów w zakresie spraw uregulowanych w Regulaminie strony zobowiązują się do podjęcia negocjacji w celu jego polubownego zakończenia. W przypadku sporów w zakresie spraw uregulowanych w Regulaminie, rozstrzyga je sąd właściwy dla miasta Krakowa.
- Prawem właściwym dla zobowiązań wykonywanych na podstawie Regulaminu jest prawo polskie.
Data wejście Regulaminu w życie: 01.06.2024 roku.